Prima supermașină din istorie a valorat cât 3.600 Dacia Logan

de: Daniel Ștefan
24 11. 2018

Bugatti Atlantic din 1936 este mașina care a făcut din producătorul franțuzesc ceea ce este astăzi. Este cel mai scump automobil făcut vreodată și e considerată prima supermașină din istorie.

“Naționalitatea” companiei Bugatti e dificil de stabilit. Ea a fost fondată de un italian, într-un oraș care azi se află în Franța, dar care la începutul secolului XX se afla pe teritoriu german. Dar, indiferent de ce țară vrea să revendice celebra marcă de lux, Bugatti a realizat la jumătatea anilor ‘30 o mașină care a schimbat istoria nu doar a companiei, ci și a automobilismului.

Bugatti Atlantic Tip 57SC a fost în 1936 un automobil inovator, fără egal într-o epocă în care oamenii abia descopereau potențialul mașinilor.

Cu un design unic, un motor deosebit de puternic, o “bestie” la acea vreme, care putea atinge aproape 200 km/h, Bugatti Atlantic a fost o mașină cu mult înaintea epocii interbelice.

Datorită formei neobișnuite a caroseriei, cu un coeficient aerodinamic extraordinar, precum și a performanțelor tehnice, autoturismul este considerat ca fiind prima supermașină construită vreodată și e greu să contrazici această părere odată ce o vezi și în realitate.

Așa cum ai mai văzut și la alte modele interbelice, Bugatti a combinat elemente de design și aerodinamică din domeniul aviatic cu cele mai noi tehnologii din tânăra lume auto a anilor ‘30. Rezultatul: un automobil ieșit din orice tipare, neatinse nici măcar de mașinile din prezent.

Însuși fiul fondatorului Ettore, Jean Bugatti, a muncit și și-a adus contribuția la modelarea acestei mașini.

Atlantic Tip 57SC a fost primul autoturism echipat cu o caroserie din Electron, un aliaj din magneziu și aluminiu. S-a dorit, evident, o caroserie cât mai ușoară și, cu toate că ideea utilizării acestui aliaj a fost genială la acea vreme, era și periculoasă.

Cu toate că Electron cântărea doar o treime din greutatea aluminiului și era mai rezistent decât acesta, era și foarte inflamabil (vorbim totuși de magneziu, substanță chimică folosită la chibrituri).

Din această cauză, componentele caroseriei n-au putut fi sudate, ci au trebuit prinse în nituri, cum se făcea pe vremuri la vapoare. Azi, e ciudat să vezi o mașină prinsă în nituri, dar nu se poate spune că nu arăta bine.

Jean Bugatti a găsit o manieră potrivită pentru a face din aceste nituri și un element de design esențial, nu doar unul practic.

Au fost fabricate doar trei exemplare, iar unul singur s-a vândut cu 40 de milioane de dolari. Cu acești bani ai putea cumpăra peste 3.600 Dacia Logan sau 23 Bugatti Veyron din prezent.